پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

همه چیز درباره تغییر فرمت فایل‌های مختلف (قسمت پنجم)

کارهای مفرح و جالب زیادی وجود دارد که با تبدیل فایل‌ها در کامپیوتر خود می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. می‌توانید عکس‌ها را به ویدیو، ویدیوها را به آواتارهای متحرک (تصاویری که در بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها به‌عنوان نماد هویت استفاده می‌شود)، متن را به صوت و عکس را به متن تبدیل کنید و کارهای مشابه فراوان دیگری که انجام آن‌ها امکان‌پذیر است. اگر کاست‌های کهنه‌ای دارید که گوشه‌ای خاک می‌خورند، می‌توانید با تهیه نسخه‌های دیجیتال از آن‌ها، زندگی دوباره‌ای به کاست‌های خود بدهید

این قسمت

دیجیتالی کردن کاست‌های قدیمی


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

و نتیجه را در وب به‌اشتراک بگذارید یا روی سی‌دی و دی‌وی‌دی رایت کنید. علاوه بر این، چرا آیکون‌های خاص خود را با استفاده از تصاویر دلخواهتان نمی‌سازید؟همه این کارها را می‌توان با استفاده از برنامه‌های رایگان یا تحت وب انجام داد. در این مقاله مفصل درباره تبدیل فایل‌ها، به چگونگی انجام این کارها خواهیم پرداخت.

دیجیتالی کردن کاست‌های قدیمی

 

1- پس از نصب Audacity یک سر کابل را به خروجی هدفون یا Line Out ضبط صوت خود و سر دیگر آن را به پورت Line In کارت صدای کامپیوتر خود بزنید. از منوی پایین‌آمدنی Audacity گزینه Line In را انتخاب کنید، سپس در منوی Edit گزینه Preferences را انتخاب و روی برگه Audio I/O کلیک کنید. در منوی Device در قسمت Recording  گزینه Line (PnP Audio Device) را (1) و در منوی Channels نیز گزینه 2 (Stereo) را (2) انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

 

2- نوار را به ابتدای نخستین قطعه‌ای که قصد ضبط آن را دارید، بر‌گردانید. دکمه Play را روی ضبط خود بزنید، سپس روی دکمه قرمز ضبط کردن در Audacity کلیک کنید (1). در این مرحله تعدادی موج یا Waveform را خواهید دید که در صفحه حرکت می‌کنند (2). بهترین روش این است که کل نوار را یکباره ضبط کرده و پس از اتمام کل کار صدای ضبط‌شده را به قطعات مختلف تقسیم کنید.


3- پس از اتمام موسیقی روی دکمه زرد توقف (1) کلیک کنید. از منوی File گزینه Save Project As را انتخاب کنید و نامی به فایل بدهید. روی دکمه Play کلیک کنید و صدای ضبط‌شده را گوش دهید. سپس با استفاده از ابزار Selection (2) روی نقطه‌ای که آهنگ اول پایان می‌یابد، کلیک کنید (3) و از منوی Edit و زیرمنوی Select گزینه Start to Curser (4) را انتخاب کنید تا کل قطعه موسیقی نخست های‌‌لایت شود.

4- از منوی Edit گزینه Split (1) را انتخاب کنید. با این کار قطعه صوتی انتخاب‌شده به‌شکل یک موج جداگانه در قسمت پایین ظاهر می‌شود (2). از ابزار Selection برای های‌لایت کردن سکوت‌های احتمالی در ابتدای هر آهنگ استفاده کنید و برای پاک شدن آن از منوی Edit گزینه Delete (3) را انتخاب کنید (بهتر است در انتهای هر آهنگ چند ثانیه سکوت باشد). این فرآیند را برای هر آهنگی که قصد تبدیل آن را دارید، تکرار کنید. برای ذخیره آهنگ‌ها از منوی File گزینه Export as MP3 را انتخاب کنید.


 منبع:ماهانه شبکه



قسمت اول مقاله

قسمت دوم مقاله

قسمت سوم مقاله

قسمت چهارم مقاله


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد