پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی سال 2013 - بخش سوم

Bitdefender Internet Security 2013
در سایت رسمی شرکت بیت‌دفندر قیمت اینترنت سکیوریتی با سه مجوز نصب 35 پوند اعلام شده است اما در فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین مانند سایت آمازون می‌توان این محصول را با نصف قیمت در حدود 19 پوند خریداری کرد. با توجه به ویژگی‌هایی که این محصول دارد چنین هزینه‌ای به‌صرفه است و ارزشش را دارد.


برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

برای شروع باید بگوییم اینترنت سکیوریتی بیت‌دفندر صد درصد امتیاز تست موسسه AV-Test برای شناسایی بدافزارهای مبتنی بر zero-day را کسب کرده است. تا کنون هیچ نرم‌افزاری نتوانسته بود چنین امتیازی کسب کرد و فقط امتیاز دو نرم‌افزار F-Secure و Trend Micro در ماه اخیر میلادی با آن قابل مقایسه است.

بیت‌دفندر در مقابل بدافزارهای قدیمی نیز قدرتمند ظاهر شده است و توانسته است 99 درصد آن‌ها را شناسایی کند. همراه با این نرم‌افزار یک ابزار بوت تحت لینوکس نیز وجود دارد که می‌تواند سیستم را بدون نیاز به ویندوز در یک محیط امن بوت و امکان پاک‌سازی بدافزارها و ویروس‌ها را خارج از سیستم‌عامل نصب شده فراهم کند. در تست‌های ما نرم‌افزار بیت‌دفندر توانست از روی سی‌دی در یک محیط امن بیش از 94 درصد بدافزارها را شناسایی و پاک‌سازی کند. این محصول تقریباً تمامی ویژگی‌های مورد انتظار یک مجموعه اینترنت سکیوریتی تجاری را از آنتی‌اسپم تا سیستم کنترل والدین دارد و از این نظر می‌تواند کاربران را راضی کند. فایروال این مجموعه به کاربر اجازه می‌دهد انواع قوانین (Rules) را برای کانکشن‌ها و برنامه‌های مختلف تعریف کند و سیستم تشخیص نفوذ (Intrusion Detection) آن می‌تواند جلوی هرگونه نصب بدون اجازه یا مخفی روی ویندوز را بگیرد و با تغییر تنظیمات این سیستم‌عامل به مقابله برخیزد. ابزار اسکن آسیب‌پذیری‌های سیستم می‌تواند تمام بخش‌ها و بسته‌های به‌روزنشده ویندوز و برنامه‌های نصب شده را کشف و فهرست‌گیری کند و به کاربر هشدار بدهد که کدام‌یک از رمزهای عبور تعریف شده ضعیف هستند و باید برای تغییرشان اقدام کرد. مجتمع‌ شدن این محصول با مرورگرهای وب بسیار ساده و بدون اضافه شدن هیچ‌گونه نوار ابزار یا کلیدی همراه است ولی در هنگام بازدید یک وب‌سایت مشکوک یا مشاهده کدهای آلوده‌ای در یک سایت به کاربر فوراً هشدار می‌دهد و سعی می‌کند مرورگر را به صفحه قبلی ارجاع دهد یا سایت مورد نظر را در یک مرورگر Sendboxed ‌باز کند. برای سایت‌های حساس و مهمی مانند بانک یا سایت‌هایی که دارای سرویس پرداخت آنلاین هستند می‌توانید از ویژگی‌ جدید این محصول بهره ببرید که شما را به یک مرورگر جدید امن راهنمایی می‌کند تا در معرض تهدید نرم‌افزارهای Keylogger، Screen Scraper و موارد مشابه نباشید.


ویژگی‌ بعدی قابل توجه مجموعه اینترنت سکیوریتی بیت‌دفندر این است که علاوه بر اسکن نتایج جست‌وجوی موتورهایی مانند گوگل و بینگ، لینک‌ها، متن و برنامک‌های سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نیز اسکن و مانیتور کرده و کاربر را از هرگونه کد و نرم‌افزار مخرب درون این سایت‌ها محافظت می‌کند. با وجود این‌که قابلیت‌های بسیار زیادی در این نرم‌افزار قرار داده شده است ولی رابط کاربری گرافیکی آن ساده و سبک است. شما می‌توانید با اسکرول برنامه به سمت چپ یا راست به بخش‌ها و گزینه‌های مختلف دسترسی داشته باشید یا ابزار جدیدی را اجرا کنید. برخی از امکانات این نرم‌افزار مانند کنترل والدین (Parental Control) و پشتیبان‌گیری آنلاین (با دراختیار داشتن ۲ گیگابایت فضای رایگان) نیاز به پنل تحت وب دارند. بیت‌دفندر به صورت پیش‌فرض طوری پیکربندی شده است که با کمترین تنظیمات و تعامل با کاربر بتواند حداکثر حفاظت و امنیت را و امنیت را درسکوت با کمترین تحرک روی سیستم انجام دهد. پس از نصب بیت‌دفندر نیازی نیست فوراً به سراغش بروید و اگر زیاد سخت‌گیر نیستید و یک امنیت کامل مد نظر شما نیست می‌توانید تا مدت‌ها بدون هیچ‌گونه تغییر پیکربندی یا تنظیمی از آن استفاده کنید. عیب نرم‌افزار بیت‌دفندر استفاده از منابع سیستم است که زیاد موثر نیست. روی نوت‌بوک تست ما 16 ثانیه به زمان بوت اضافه شده است و در حالت امن و غیرفعال نیز 172 مگابایت از حافظه رم اشغال می‌شود. در نهایت با توجه به قدرت زیاد این نرم‌افزار امنیتی برای تشخیص و پاک‌سازی بدافزارها و مجموعه کاملی از امکانات و قابلیت‌های کاربردی قیمت مناسب آن در مقایسه با رقبا یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.




GFI Viper Internet Security 2013
شرکت GFI را بیشتر با نرم‌افزارهای تجاری‌اش برای شرکت‌های اداری کوچک و متوسط در بازار می‌شناسیم و معروف‌ترین نرم‌افزارش به نام Ten-PC Viper روی تعداد زیادی از کامپیوترهای شرکت‌های کوچک اداری نصب شده است. اما برخلاف نسخه‌های تجاری در نسخه کامپیوترهای شخصی خبری از ویژگی‌هایی مانند سیستم کنترل والدین یا مود بازی نیست. غالب ویژگی‌های معمولی مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی مانند فایروال را دارد. این فایروال گزینه‌ها و تنظیمات زیادی دارد و برای کاربرانی مناسب است که دوست دارند همیشه برای مشاهده ترافیک اتصالات مختلف، چند چشم در شبکه داشته باشند. رابط کاربری نرم‌افزار نیز سرد و بی‌روح به نظر نمی‌رسد و سبک و ساده است. یکی از مزایای معروف نرم‌افزار GFI Viper به‌روزرسانی سراسری ساده آن است. به این معنی که کافی است گزینه به‌روزرسانی را بزنید تا تمامی بسته‌های نرم‌افزارهای مختلف روی ویندوز دانلود و نصب شوند و یک سیستم کاملاً به‌روز شده تحویل بگیرید. ایده بسیار خوبی است چون از مرورگرهای وب گرفته تا پلاگین‌ها و ابزارهای مختلف ویندوز حتی نرم‌افزارهای کاربردی چند صد مگابایتی به سادگی به‌روز می‌شوند. ویژگی بعدی این نرم‌افزار PC Explorer است که امکان مشاهده پروسس‌های سیستم، استارت‌آپ و چیزهایی شبیه به این‌ها را روی سیستم فراهم می‌کند. نرم‌افزار ما سبک و سریع است. در 16 محصولی که بررسی شدند کمترین حافظه را (60 مگابایت) مصرف کرده و کمترین تاخیر در بوت ( 4 ثانیه) را ایجاد می‌کند


کامپیوتر را می‌توانید در 7 ثانیه اسکن سریع کنید و دانلود فایل آلوده در نطفه خفه می‌شود و پیغامی مبنی بر بلوکه شدن این دانلود خواهید دید. کلیک کردن روی این پیغام اطلاعات بیشتری درباره بدافزار و فایلی که قرار بود دانلود شود و نحوه پاک‌سازی آن ارائه می‌شود. در تست‌های ارزیابی قدرت شناسایی و پاک‌سازی بدافزارها امتیاز متوسطی را به خود اختصاص داده است. برای مثال در تست شناسایی بدافزارهای Zero-Day نزدیک به 15 درصد تشخیص داده نشده‌اند. اگر نمی‌خواهید از نسخه دارای ده مجوز این نرم‌افزار استفاده کنید می‌توانید تک نسخه آن‌ را با قیمت 30 پوند از فروشگاه‌های خرده‌فروشی تهیه کنید.



بخش اول

بخش دوم



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد