پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

راه‌حل پنجاه مشکل کامپیوتری سخت‌افزاری ونرم‌افزاری(قسمت پابانی

یکی از موضوع‌هایی که همواره در مجله‌های کامپیوتری و فروم‌های مختلف شاهد آن هستیم، مشکلات گوناگونی است که کاربران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، بسیاری از نرم‌افزارها هستند که گزینه‌های مهم و پنهانی را در دل خود جا داده‌اند که گاهی یافتن آن‌ها بدون کمک، امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه اغلب مشکلات مذکور به راه‌حل طولانی یا پیچیده‌ای نیاز‌ندارند. در این مقاله، پنجاه مورد از مرسوم‌ترین مشکلات گردآوری شده‌اند و بهترین راه‌حل آن‌ها نیز ارائه شده‌است؛

این قسمت

مشکلات نرم افزاری

برای مشاهده ادامه خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید

غیرفعال‌کردن ماکروها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی) ظاهر منوها در آفیس 2003 همیشه یکسان نیست؛ دلیل این مسئله چیست؟

  آفیس 2003 فقط موارد بیشتر استفاده‌شده را نمایش می‌دهد، اما می‌توان کاری کرد که همه موارد نمایش داده شوند. در منوی Tools روی گزینه Customize کلیک کنید. سپس در زبانه Options روی گزینه Always Show Full Menus کلیک کنید.


مخفی‌کردن Ribbon در آفیس (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

   با توجه به این‌که از یک لپ‌تاپ با نمایشگر واید استفاده می‌کنم، ریبون در ورد 2007 فضای زیادی را از فضای کاری من اشغال می‌کند. چطور می‌توانم آن را مخفی کنم؟

  می‌توان ریبون را مخفی کرد تا فقط عنوان‌های زبانه‌ها نمایش داده شوند. کافی است روی عنوان زبانه‌ای که باز است دوبار کلیک کنید. از این پس هر بار روی عنوان تب کلیک کنید، زبانه مربوط به‌طور موقت نمایان می‌شود و برای نمایان کردن ریبون به‌صورت دائم، باید دوباره روی عنوان یک زبانه دوبار کلیک کنید.


نمایش ویدیوهای آنلاین (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)  نمی‌توانم ویدیوهای موجود در سایت‌های به‌اشتراک گذاری ویدیو و سایت‌های دیگر را تماشا کنم. مشکل از کجاست؟

  نرم‌افزار مورد نیاز برای پخش این ویدیوها به‌طور پیش‌فرض روی ویندوز نصب نشده‌است. کافی است در این آدرسwww.snipca.com/x904 مراحل لازم را طی کرده و فلش پلیر را نصب کنید.


جمع اعداد (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

   به‌طور مرتب به یافتن جمع اعداد در اکسل نیازپیدا می‌کنم. آیا روش سریع‌تر و راحت‌تری از ایجاد فرمول برای این کار وجود دارد؟

  روی سل‌های مورد نظر خود درگ کنید. متنی در پایین پنجره در Status Bar ظاهر می‌شود. کافی است روی این متن راست‌کلیک کرده و گزینه Sum را فعال کنید. از این پس جمع اعداد در این قسمت ظاهر خواهد شد.


محدود به یک صفحه (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  باید برای پرینت گرفتن یک صفحه‌گسترده را در اکسل 2003 هم‌اندازه یک صفحه کاغذ کنم، اما همچنان به دو صفحه می‌رسد. چگونه می‌توانم آن را به یک صفحه محدود کنم؟

  در منوی File روی گزینه Page Setup کلیک کنید. در میانه این قسمت بخشی برای تنظیم اندازه وجود دارد. گزینه Fit to را فعال و تعداد صفحه‌های دلخواه را وارد کنید.

نمایش جمع سلول های انتخاب شده Excel


محدود کردن یک صفحه گسترده به ابعاد کاغذ


نگه داشتن زبانه‌ها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)  معمولاً در فایرفاکس زبانه‌های زیادی باز می‌کنم و می‌خواهم هنگام باز کردن مرورگر زبانه‌هایی که سری قبل باز بوده‌اند دوباره باز شوند. چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

  در منوی Firefox روی گزینه Options کلیک کنید (در نسخه 3 و پایین‌تر گزینه Options در منوی Tools). سپس در زبانه General (یا Main در نسخه‌3) گزینه Show my windows and tabs from the last time را در قسمت When Firefox Starts انتخاب کنید.

ذخیره در قالب ورد (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)  از اپن آفیس استفاده می‌کنم و برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها باید آن‌ها را در قالب ورد ذخیره کنم. این کار امکان‌پذیر است؟

  برای این کار در منوی Tools روی گزینه Options کلیک کنید. روی علامت به‌اضافه (+) کنار گزینه Load/Save و سپس روی گزینه General کلیک کنید. سپس گزینه Microsoft Word را انتخاب و روی OK کلیک کنید.


به‌اشتراک گذاری مناسبت‌ها (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)  یک فهرست از مناسبت‌ها با پسوند .hol در اختیار دارم که نمی‌توانم آن را درآوت‌لوک ایمپورت کنم. برای باز کردن آن چه‌کاری باید انجام داد؟

  اگر روی فایل دوبارکلیک کنید یک پنجره ظاهر شود و مناسبت‌های مورد نظر را از شما می‌خواهد. موارد دلخواه را انتخاب و روی OK کلیک کنید تا در تقویم شما وارد شوند.


هم‌اندازه صفحه (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)  اسناد پی‌دی‌افی در اختیار دارم که اندازه صفحه‌های آن‌ها US Letter Size است، در صورتی که من از کاغذ A4 استفاده می‌کنم. چگونه می‌توانم مطمئن شوم همه سند پرینت گرفته می‌شود؟

  در Adobe Reader از منوی File گزینه Print را انتخاب کنید. از منوی پایین‌آمدنی در قسمت Page Handling گزینهShrink to Printable Area را انتخاب کنید.


عکس‌های گمشده (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)

  •   وقتی ایمیل‌های خود را در Thunderbird باز می‌کنم بسیاری از عکس‌ها نمایش داده نمی‌شوند. دلیل این مسئله چیست؟

  برنامه Thunderbird (همچون بسیاری از برنامه‌های دیگر) عکس‌ها را مخفی می‌کنند، زیرا اسپمرها می‌توانند برای اطمینان از واقعی و صحیح بودن آدرس ایمیل شما از این عکس‌ها استفاده کنند. برای نمایش عکس‌ها روی لینک Show Remote Content کلیک کنید و برای نمایش همیشگی عکس‌ها در همه پیغام‌های فرستنده نیز روی گزینه Always Load Remote Content کلیک کنید.


به‌روزرسانی‌های قدیمی جاوا (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
  به‌هنگام بررسی فهرست برنامه‌های نصب‌شده روی ویندوز گزینه‌های مشابه فراوانی پیدا کردم که با عبارت Java Update شروع می‌شدند و به 18 ختم می‌شدند. آیا می‌توانم موارد قدیمی راحذف کنم؟

  بله. اگر به‌روزرسانی‌های جدید موارد قدیمی را حذف نکرده‌اند، می‌توان این کار را به‌صورت دستی انجام داد. فقط موارد جدید را نگه دارید.


اجرای سریع (ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی)
  یک اشتراک کاربری عادی ایجاد کرده‌ام که به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنم. اما برخی از فایل‌های اجرایی برای اجرا درخواست حساب کاربری مدیریتی می‌کنند و هر بار باید Log Out کنم. آیا راه سریع‌تر و راحت‌تری نیز وجود دارد؟

  روی فایل مورد نظر راست‌کلیک کنید و در ویندوز اکس‌پی گزینه Run as… و سپس اشتراک کاربری administrator خود را انتخاب کنید. در ویندوز 7 نیز کافی است روی فایل راست‌کلیک کرده و گزینه
 Run as administrator را انتخاب کنید.

 

 گام به گام – استفاده راحت‌تر از اشتراک جی‌میل


 

چگونه می‌توانم بدون استفاده از مرورگر از طریق اشتراک جی‌میل خود، ایمیل ارسال کنم؟

1-برای این کار باید از برنامه رایگان Thunderbird استفاده کنید. ابتدا باید Imap را در اشتراک جی‌میل خود فعال کنید. برای این کار وارد اشتراک خود شوید و روی گزینه Settings Mail کلیک کنید، سپس در قسمت Forwarding and Pop/Imap گزینه Enable Imap را فعال و روی Save Changes کلیک کنید.

2- برنامه رایگان Thunderbird را دانلود، نصب و اجرا کنید. در منوی Tools روی گزینه Account Settings کلیک کنید. روی گزینه Account Actions و سپس Add Mail Account کلیک کنید. نام دلخواه خود را که می‌خواهید در ایمیل‌های ارسالی نمایش داده شود، در جعبه بالایی وارد کنید. سپس آدرس ایمیل خود را در جعبه وسط و رمز عبور را در جعبه پایینی‌وارد و روی Continue کلیک‌کنید.

3-نقطه‌های سبز سرورها نشان‌دهنده درست‌بودن تنظیم‌ها هستند، بنابراین روی دکمه Create Account کلیک کنید. اگر اشتباهی رخ‌داده نیز روی گزینهStart Over کلیک‌کنید. حالا می‌توانید از برنامه Thunderbird برای ارسال، دریافت و ساماندهی ایمیل‌های خود استفاده کنید.

گام‌به گام – پاک‌سازی نوار وظیفه


قسمت Notification Area در سمت راست Taskbar ویندوز پر از آیکون‌های مختلف شده‌است. چگونه می‌توانم آن را پاک‌سازی کنم؟

1- در ویندوز 7 (و اکس‌پی) روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. حالا در جعبه محاوره‌ای ظاهرشده روی دکمه Customize در قسمت Notification Area کلیک کنید.

2- یک پنجره با فهرستی از همه آیکون‌هایی که در Notification Area نمایش داده می‌شوند، ظاهر می‌شود. از منوی پایین‌آمدنی می‌توانید به‌ترتیب گزینه نمایش همیشگی آیکون، نمایش آن در صورت وجود پیغام یا نمایش داده نشدن آن را انتخاب کنید.

3- در ویندوز ویستا روی نوار وظیفه راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس در زبانه Notification Area گزینهHide Inactive  را انتخاب و از فهرست موجود آیکون‌های مورد نظر را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه Customize کلیک کنید تا فهرست آیکون‌های دیگر را مشاهده و انتخاب کنید که نمایش داده شوند یا خیر.


قسمت اول مقاله

قسمت دوم مقاله

قسمت سوم مقاله

قسمت چهارم مقاله


ماهانه شبکه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد