پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16 آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی سال 2013 - بخش ششم

F-Secure Internet Security 2013

تمام ویژگی‌های این برنامه در دو رابط تقسیم می‌شود: Computer Security و Online Safety. این تقسیم‌بندی به کاربر کمک زیادی نمی‌کند و نمی‌تواند تنظیمات دلخواهش را به سهولت بیابد. در حالی که رابط کاربری این محصول بسیار خوب و تعاملی طراحی شده است، اما موثر و مفید نیست و کاربر دچار ابهام و سردرگمی خواهد بود که کدام ابزار و گزینه در کدام بخش است!

 ضعف آشکار طراحی رابط کاربری این نرم‌افزار قدرت تشخیص و شناسایی بدافزار آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درآزمون‌های موسسه AV-Test توانسته صد در صد بدافزارهای Zero-day را شناسایی کرده و 85 درصد آن‌ها را به طور کامل از روی سیستم پاک‌سازی کند که ارزش بسیار بالایی دارد.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

  

در هنگام دانلود یک فایل آلوده به سرعت اتصال شبکه قطع شد و در نتیجه این فایل حتی فرصت نکرد برای لحظه‌ای روی هارددیسک نوت‌بوک بنشیند. از این جالب‌تر این‌که اسکن سریع سیستم فقط در سه ثانیه صورت می‌گیرد؛ یعنی در یک چشم برهم زدن. نتایج آزمون‌های این نرم‌افزار در استفاده از منابع سیستم متوسط است. مدت زمان بوت 15 ثانیه افزایش خواهد یافت و 179 مگابایت حافظه رم مصرف می‌شود. این نتایج وقتی ناامیدکننده‌تر می‌شوند که بدانیم این نرم‌افزار فایروال ندارد. بنابراین با وجودی که این مجموعه اینترنت سکیوریتی در میان بزرگان حرفی برای گفتن دارد، ولی توصیه نمی‌شود.

 

 

G Data Internet Security 2013

نرم‌افزار جی‌دیتا به طور همزمان از دو موتور امنیتی به صورت موازی بهره می‌برد که این ویژگی کمک زیادی به شناسایی و تشخیص بدافزارها می‌کند. در نتایج آزمون‌های AV-Test این نرم‌افزار با کسب 99 درصد شناسایی بدافزارهای zero-day رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است. طبیعتاً استفاده از دو موتور امنیتی باعث سنگین شدن نرم‌افزار می‌شود و در نتیجه نیاز به 362 مگابایت حافظه رم دارد و مدت زمان اسکن آن بسیار زیاد و یکی از کندترین نرم‌افزارهای امنیتی است. سرعت اسکن سریع آن برابر چهار دقیقه است. بدتر این‌که 5 ثانیه از شروع دانلود یک فایل مخرب و آلوده گذشت تا پیغام هشدار را ببینیم. این مدت زمان پاسخ‌گویی به برخی بدافزارها اجازه می‌دهد که کل سیستم را آلوده کنند. در عوض رابط کاربری نرم‌افزار ساده است و پیکربندی آن به سهولت انجام می‌گیرد و دامنه امن‌سازی و محافظت از سیستم نه تنها مرورگرهای وب بلکه برخی از نسخه‌های برنامه‌های مسنجر را نیز دربرمی‌گیرد. به صورت اختیاری می‌توانید سیستم کنترل والدین و ابزار پاک‌سازی امن فایل‌ها را نصب کنید.

همچنین برای مواقع ضروری که سیستم آلوده شده است می‌توانید یک سی‌دی قابل بوت جهت تعمیر و پاک‌سازی سیستم از خارج ویندوز بسازید. این نرم‌افزار درآزمون‌های AV-Test فقط 73 درصد بدافزارها را پاک کرده و از ویژگی‌هایی مانند پشتیبان‌گیری، محافظت از اطلاعات حساس و مود بازی برخوردار نیست. اگرچه جی دیتا محافظت بسیار خوبی از سیستم شما انجام می‌دهد، ولی می‌توانید مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی بهتری پیدا کنید.

 

 

McAfee Internet Security 2013

رابط کاربری نرم‌افزار اینترنت سکیوریتی مکافی جدید است. در پنجره اصلی به سبک مترو ویندوز8 کاشی‌مانند است؛ اما در عمل و در بخش‌های مختلف انگار دارید با ویندوز7 کار می‌کنید. بنابراین در این رابط جدید دسترسی به تمام تنظیمات و ویژگی‌های نرم‌افزار به خصوص ابزار معروف SiteAdvisor، اسکنر نقاط آسیب‌پذیر سیستم و ابزار پاک‌سازی امن فایل‌ها به سهولت امکان‌پذیر است. ویژگی دیگر غیرمنتظره نسخه جدید پشتیبان‌گیری آنلاین و استفاده از یک گیگابایت فضای رایگان است؛ فضایی که معمولاً نرم‌افزارهای دیگر در نسخه‌های تجاری خود ارائه می‌کنند. متاسفانه این ویژگی‌های خوب با قدرت شناسایی و تعمیر بالای نرم‌افزار همراه نشدند تا بتوانیم امسال مکافی را به بالای جدول بهترین‌ها نزدیک کنیم. در آزمون‌ها فقط 83 درصد بدافزارهای Zero-day شناسایی می‌شوند و در پاک‌سازی و تعمیر سیستم فقط یک سوم از بین می‌روند.

همچنین این نرم‌افزار بسیار کند است: یک اسکن سریع سیستم در حدود هفت دقیقه طول می‌کشد و هنگامی که اقدام به دانلود یک فایل آلوده کردیم فقط شاهد یک پیغام هشدار اضطراری و خطای مرورگر وب بودیم و ده ثانیه بعد توضیحات مرتبط با توقف این دانلود نمایش داده شد. به علاوه، مکافی به مدت زمان بوت 15 ثانیه اضافه می‌کند و 175 مگابایت از حافظه رم را برای خود در نظر می‌گیرد که از این نظر نیز امتیاز خوبی کسب نمی‌کند و متوسط است. بنابراین به‌رغم میل باطنی برای استفاده از آن و طراحی خوب رابط کاربری ما نرم‌افزارهای دیگری را پیشنهاد می‌کنیم.

خش اول


بخش دوم


بخش سوم


بخش پنجم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد