پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16 آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی سال 2013 - بخش پایانی

امنیت Windows 8
اگر به ویندوز8  مهاجرت کردید، هنوز همانند ویندوز7 در معرض خطر ویروس‌ها و بدافزارها هستید و لازم است توصیه‌های ما را در این مقاله جدی بگیرید. البته به صورت پیش‌فرض ویندوز8 امن‌تر از نسخه‌های قبلی ویندوز است ولی این صحبت به معنای آن نیست که باید امنیت اطلاعات را فراموش کرد و از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده نکرد. یکی از مهم‌ترین مزایای امنیتی ویندوز8 سیستم بوت امن روی آن است که فقط به برنامه‌های بوت‌لودر دارای امضای دیجیتالی و احرازهویت شده امکان اجرا و بوت شدن می‌دهد. به این ترتیب، نرم‌افزارهای مخرب و بدافزارها نمی‌توانند سیستم بوت ویندوز را به دست بگیرند و قبل از سیستم‌عامل بوت شوند.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید


 

اگر از سیستم‌عامل لینوکس یا سیستم‌عامل ویندوز نسخه‌های دیگر استفاده می‌کنید، باید از طریق برنامه UEFI احراز هویت شده تا اجازه بوت آن صادر شود. راه‌حل دیگر در این شرایط غیرفعال کردن قابلیت بوت امن در ویندوز8 است که اصلاً آن را توصیه نمی‌کنیم.
یکی دیگر از بهبودسازی‌های صورت گرفته در ویندوز8 SmartSreen است. با این قابلیت، اگر شما فایلی از روی وب دانلود کنید که مشخص نباشد بدافزار است یا خیر، پیغامی صادر می‌شود و تا هنگامی که اجازه ندهید روی سیستم اجرا نمی‌شود. ابتدا این قابلیت فقط در مرورگر ویندوز7 بود ولی اکنون در تمام سیستم‌عامل ویندوز8 از آن استفاده می‌شود. ویژگی‌های جدید نمی‌توانند ویندوز8 را صد در صد امن نگه دارند.

بوت امن نیاز به پشتیبانی UEFI دارد و راه‌هایی برای دور زدن قابلیت SmartScreen وجود دارد که بی‌شک هکرها زودتر از کارشناسان امنیتی مایکروسافت به آن‌ها دست پیدا می‌کنند. بنابراین با وجود این‌که ویندوز8 امن‌تر از نسخه‌‌های قبلی است، اما باز هم نیاز به نصب یک ضد ‌ویروس احساس می‌شود. خوش‌بختانه ویندوز8 در این زمینه هم خوب عمل کرده و شرکت مایکروسافت یک  ضد ‌ویروس به نام Windows Defender را به صورت پیش‌فرض روی آن نصب کرده است. در حقیقت، این ضد ویروس نسخه ارتقایافته ابزار ضد جاسوس افزار موجود در ویندوز ویستا و 7 است اما اکنون قابلیت شناسایی و پاک‌سازی تمامی گونه‌های بدافزار و ویروس‌ها را دارد.

 Windows Defender نسخه سبک‌تر و ساده‌تری از Security Essential است. به همین دلیل نمی‌توان روی آن حساب کاملی باز کرد و مطمئن بود که امنیت کامل سیستم تامین شده است. ضد ‌ویروس Security Essential فقط برای محافظت سیستم در مقابل بدافزارها ساخته شده و ویژگی‌های دیگری که در مجموعه اینترنت سکوریتی‌ها می‌بینیم را ندارد.

حتی در آزمون‌های AV- Test نیز این نرم‌افزار فقط 67 درصد از بدافزارهای Zero-Day را شناسایی کرده که پایین‌ترین امتیاز در میان کل نرم‌افزارهای شرکت‌کننده درآزمون‌ها بوده است. نرم‌افزارهای امنیتی علاوه بر محافظت از کل سیستم در برابر بدافزارها و انواع حملات و تهدیدات رایج ویژگی‌هایی مانند مجتمع شدن با مرورگرها، محافظت از اطلاعات حساس شخصی و مدیریت رمزهای عبور را روی ویندوز8 فراهم می‌کنند. بنابراین روی ویندوز8 هم مانند نسخه‌های قبلی نیاز به یک مجموعه نرم‌افزار امنیتی کامل دارید.

 اگر به این نسخه از ویندوز مهاجرت کردید، برای انتخاب نرم‌افزار امنیتی حتماً به سازگاری آن با ویندوز8 دقت کنید. تمامی نسخه‌های سال 2013 که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفتند، با ویندوز8 سازگار هستند و حتی توسعه‌دهندگان آن‌ها از شکل و ظاهر ویندوز8 استفاده کردند تا به صورت یک نرم‌افزار یکپارچه با این ویندوز جدید به نظر برسد.


نتایج
نتایج آزمون‌های ما روی 16 بسته امنیتی در نمودارهای 1 و 2 و 3 آورده شده است. همان‌طور که با مشاهده این نمودارها متوجه خواهید شد هیچ ارتباطی میان قدرت شناسایی و پاک‌سازی یک نرم‌افزار با مصرف منابع و حافظه سیستم یا افزایش مدت زمان بوت وجود ندارد. به عنوان مثال آنتی‌ویروس Security Essential یکی از بدترین نرم‌افزارها در شناسایی و پاک‌سازی بدافزارها است؛

 ولی در مصرف حافظه میانه‌های جدول قرار دارد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که بتوان یک بسته نرم‌افزار امنیتی یافت که هم مصرف حافظه زیادی نداشته باشد و به اندازه کافی سبک و سریع باشد در عین حال قدرت خوبی برای مقابله با طیف وسیعی از بدافزارها داشته باشد و از یک بانک اطلاعاتی به‌روز و هوشمند برای شناسایی بدافزارها استفاده کند.

 از نظر کارایی محصولات آواست، بیت‌دفندر، F-Secure، جی دیتا، کسپرسکی و ترندمایکرو شرایط بهتری دارند و امکان پیکربندی و راه‌اندازی آن‌ها برای مقابله با هر حمله و تهدید ناشناخته‌ای وجود دارد. البته همیشه این احتمال وجود دارد که یک بدافزار یا حمله جدید از سوی هکرهای باهوش منتشر شود؛

قبل از این‌که الگوهای شناسایی آن در آزمایشگاه‌های محصولات امنیتی نوشته، تولید و به ضد ‌ویروس افزوده شده باشد. اطلاعات موسسه AV-Test که مبنای بررسی ما در این مقاله بود شامل چندین بسته نرم‌افزار امنیتی دیگر هم هست که به دلایل مختلفی امکان بررسی آن‌ها در این مقاله میسر نشد. یکی از این دلایل به‌روز نبودن و عدم عرضه محصول سال 2013 یا شرکت نکردن در آخرین آزمون‌های دو ماهه است. برای مشاهده کامل تست‌ها می‌توانید به این آدرس  مراجعه کنید.





ماهاته شبکه

بخش اول


بخش دوم


بخش سوم


بخش پنجم

 
بخش ششم

بخش هفتم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد